Saturday, March 13, 2010

3ds max အေျကာင္းသိေကာင္းစရာ ၂

တစ္ကယ္. international architecture & engineer field မွာေတာ.3ds max Mental ray rendering engine နဲ. 3ds max မွာ plug-in အေနနဲ.သံုးတဲ. Vray render engine ေတြကို သံုးပါတယ္။သူတို.၇ဲ. Quality ကေတာ. Realism (good ရွယ္)ပါပဲ။မသိ၇င္ real photo လို.ထင္၇ပါတယ္။Mental ray ကေတာ. autocad 2008 & 2009 မွာသံုးတဲ. Rendering engine နဲ.တူပါတယ္။ Vray နဲ. Mental ray ေကာင္းတာနဲ.အမ်ွ Rendering times က Scanline render ထက္ အမ်ားျကီး ပိုပါတယ္။ Setting ေတြ Idea ေတြ approach method ေတြမ်ားပါတယ္။ Mental ray rendering နဲ.သင္တဲ.သင္တန္းမရိွသေလာက္ပါပဲ။ Vray လဲနည္းတူပါပဲ။ ဒါေပမယ္. vray render သင္ေပးတဲ.သင္တန္းတစ္ခ်ိဳ.ေတာ. ရိွပါတယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာ၇၇င္ တစ္ကယ္ မသင္ေပးနိုင္ပါဘူး။ learning cd ေတြ sample cd ေတြဝယ္ျပီး အျကမ္းသင္ေပးတာပါ။ အဲဒီ learning ေတြကိုေတာင္ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ.လာျပီး နားလည္ေအာင္ သင္မေပးနိုင္ပါဘူး။ International မွာ vray နဲ. mental ray user ေတြ အျပိဳင္ပါပဲ။Market leader ကေတာ. vray ပါ။ က်ြန္ေတာ္ 3ds max 9 + vray version 1.5...နဲ.လုပ္ထားတဲ. နမူနာ ပံုေလး ေလ.လာ၇ေအာင္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။...

..scanline render ကေတာ. က်ြန္ေတာ္တို. ျမန္မာျပည္ မွာ အမ်ားဆံုးသံုး ပါတယ္။သူက ျမန္ျပီးးေတာ. quality ကေတာ. realism မ၇ပါဘူး။လုပ္တတ္၇င္ေတာ. ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ.ပံုေတြ၇နိုင္ပါတယ္။အဓိက က Lighting နဲ. rendering engine ပါပဲ။

သူ.၇ဲ. lights ေတြကို "standard light" လို.ေျပာပါတယ္။Scanline render engine နဲ.လုပ္၇င္ lights ေတြ၇ဲ. intensity ေတြကို အလင္းတစ္ခါ ပဲထိတယ္ လို.ယူဆပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာ ကအလင္း ျပန္ မကန္ပါဘူး။ Scan line၇ဲ.၇ည္ရြယ္ ခ်က္ကိုက animation အတြက္ နဲ. Quick render အတြက္ပါပဲ။တစ္ကယ္. stay render အတြက္ကေတာ. Mental ray and vray render engine ပါပဲ။...အဓိက အားသာခ်က္ကေတာ. GI & FG (globle Illumination & final gathering)ေတြပါပဲ။(gi+FG)ကို "Indirect illumination" လို.ေခၚပါတယ္။ အားနည္းခ်က္က... အခ်ိန္ျကာ တာပါ။ သူ.၇ဲ. Quality ကေတာ. ေကာင္းတဲ.ပံု ဆို Real photo ပါပဲ။ Autocad 2008/2009 ၇ဲ. rendering engine နဲ.တူပါတယ္။သူ.၇ဲ. lighting types ေတြမွာ ကို "photometric light" ေတြ (eg..40 ဝပ္ 4 ေပ မီးေခ်ာင္း...60 ဝပ္မီးသီး...မာက်ဴ၇ီ မီးလံုးေတြ...etc)စသျဖင္. actual lights ေတြပါ အသံုးျပုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္. setting ေတြကို ေကာင္းေကာင္း သံုးျပဳနိုင္ဖို. ကို အမ်ားျကီးေလ.လာ၇မယ္... actual အျပင္က technical concept ေတြပါ သိ၇င္ပိုျပီး လုပ္နိုင္မွာပါ။

Default scanline render ပံုေလးလဲတင္ထားပါတယ္......

No comments: