Friday, March 19, 2010

မိန္ရာဟင္းေကာင္း ၀ါ (ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့ေသာ စာေပမြန္)

ကၽြန္ေတာ္အခု အေတာအတြင္းမွာ ဖတ္ျဖစ္တဲ့စာအုပ္ေလးေတြအေၾကာင္းေ၀မွ်ခ်င္ပါတယ္။တစ္ခါတစ္ေလ စာေကာင္းေလးေတြ ဖတ္မိတဲ့အခါ မိတ္ေဆြေတြကိုလဲ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္… မဖတ္ခင္လဲ ဘယ္လို အေၾကာင္းေလးေတြ ေရးထားတာ ဘယ္လိုေလးေတြေတာ့ အသံုး၀င္တာ စသျဖင့္ေပါ့…tips ေလးေတြ ေရးေပးခ်င္ပါတယ္။..ဒါဆို အဲဒါေလးကို ဖတ္ျပီး..ဒီစာအုပ္ေလးကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ သင့္ေတာ္တာပဲ..ဒါမွမဟုတ္ မဆိုင္ဘူးေလ..ဒါမွမဟုတ္ ..သူငယ္ခ်င္း ဘယ္သူနဲ႔ေတာ့ အဆင္ေျပတယ္.. ေျပာဦးမွပဲ စသျဖင့္ေပါ့ ။ဘာလို႔ ဒီခါင္းစဥ္ေလး ေရးရလဲဆိုေတာ့ ပံုမွန္ေတြးၾကည့္ရင္ ဖတ္ျပီးတာေလးေတြ ျပန္ေျပာရင္ရတာပဲလို႔ ေတြးခ်င္စရာပါ။.. တစ္ခ်ိဳ႔ေသာ စာအုပ္ေတြက ျပန္ေျပာတာထက္ကို ကိုယ္တိုင္ခံစား ၾကည့္မွ ပိုသိတာမ်ိဳးေပါ့ေနာ္. .ဥပမာ ကိုထူးအိမ္သင္ သီခ်င္းေတြကို ဆိုျပေနတာထက္ (၀ါ) ဘယ္လိုေကာင္းတယ္ ဆိုျပီးေျပာတာထက္ ..သူ႔အသံနဲ႔ သီဆိုဟန္ကို နားေထာင္မွ ရင္ခံုသံေတြ အမွန္ရမွာမ်ိဳူးေပါ့ေနာ္..း-)။ ….အခု စေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဆရာေဒါက္တာလြင္ေအာင္ရဲ ႔..“ဗိသုကာ့လက္ရာ” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေလးပါ… ဆရာ့ရဲ ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပညာဒါနေရးခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္းေတြထဲက ေဆာင္းပါးေတြ စုစည္းထုတ္ေ၀ထားတာပါ။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ထဲက ဆရာဟာ အျငိမ္းခ်မ္းဆံုး အာ၀ါသျဖစ္တဲ့ သာသနာ့ေဘာင္ထဲကို ၀င္သြားခဲ့တာ အခုထက္တိုင္ပါပဲ။.. ဒီစာအုပ္ထဲက ေဆာင္းပါးတိုင္းဟာ ဗိသုကာ နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ..ဗိသုကာ အေျခခံေတြ….ျမန္မာ့ဗိသုကာဟန္နဲ႔ ကမာၻ႔ဟန္ေတြကို ႏိွဳင္းယွဥ္ျပတာေတြ.. စသျဖင့္.. ဗိသုကာေက်ာင္းသားေတြ… ဗိသုကာပညာရွင္ေတြ သာမကအႏုပညာ (archi design/interior design) နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကသူေတြ.. သာမန္ျပည္သူေတြပါ ေလ့လာဖတ္ရွုသင့္တဲ့ ဗိသုကာ စာေကာင္းစာမြန္ေတြ ေရးထားပါတယ္။ ေခတ္သစ္ ဗိသုကာပညာကို ျမန္မာ့ရုိးရာ အေခၚအေ၀ၚေတြ.. ရုိးရာဗိသုကာ အယူအဆေတြနဲ႔ပါ ေပါင္းစပ္ျပီး ေရးသားထားတာဟာ တစ္ကယ့္ကို ဂုဏ္ယူစရာပါပဲ။ ဥပမာ - “ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ဧ။္ စိတ္ေစတနာကို ေဖာ္ျပေသာ ဗိသုကာ အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ ေျခလ်င္ခရီးသြားမ်ား မၾကာခဏ ေတြ႔ၾကရေသာ ေသာက္ေရအိုးစင္..ေနာက္ ရြာ လမ္းဆံုလမ္းခြ၊ လမ္းခြဲေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္တဲ့ သာလာယံဇရပ္မ်ားကို ေနပူက်ဲေတာက္ေအာက္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ရေသာ ခရီးသည္က ျမင္တဲ့အခါ သူ႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ ဘ၀င္ခိုက္ေအာင္ ေက်နပ္မိပါမည္နည္း။” တဲ့….။ ဒီလိုဥပမာေပးျပီး “ေရွးခတ္ဗိသုကာလက္ရာျဖစ္ေစ၊ ေခတ္သစ္ဗိသုကာလက္ရာျဖစ္ေစ၊ ဗိသုကာတို႔ျဖည့္စြမ္းေပးရမည္မွာ ျမင္ရသူႏွင့္ သံုးစြဲသူ ေက်နပ္မႈ ရေစျခင္းသည္ အဓိက အခ်က္ျဖစ္ပါသည္” ဟု ဆိုထားသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ဗိသုကာလက္ရာေတြဟာ ခိုင္ျမဲျခင္း၊ လွပျခင္းႏွင့္ ေက်နပ္မႈ ရေစျခင္းေတြပါရမယ္လို႔ ဆိုထားျပီး… ေက်နပ္မွဴရေစျခင္းက “ေက်နပ္မွဴေပးျခင္းတြင္ ပထမအဆင့္ အေျခခံ လိုအပ္မွဳကို ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း.. ဒုတိယအဆင့္မွာ မ်က္စိပသာဒျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေပးျခင္းမွရေသာ ေက်နပ္မွဳ…၊ တတိယအဆင့္မွာ မိမိဘ၀, မိမိလူမ်ိဳး ႏွင့္ မိမိေဒသ ဂုဏ္တင့္မည့္ အျဖစ္.. ဇာတိမာန္ၾကြရမည့္ အေျခအေနကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရလို႔ ေက်နပ္မိေစျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္ ။ဗိသုကာ၀ိညာဥ္သည္ ေက်နပ္မွဳ အဆင့္တိုင္းမွာ ပါ၀င္ေနရမယ္” ဆိုျပီး… ဗိသုကာ၀ိညာဥ္ ကို စတင္ မိတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ … ကၽြန္ေတာ္တို႔ အံ့အားသင့္ မွင္သက္သြားေစမွာကေတာ့ … “ဗိသုကာလက္ရာတစ္ခု ၏ ၾကင္အန္ ၊ လက္ရာဟန္ လကၡဏာမ်ားတြင္ ၀ိညာဥ္ တည္ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ယင္း ဗိသုကာ၀ိညာဥ္သည္ အတတ္ပညာ ၊ အႏုပညာျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေကာင္းသည္ မဟုတ္ေပ။ ဗိသုကာ၀ိညာဥ္သည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဴး ၏ အက်င့္စရုိက္ႏွင့္ လူမ်ိဳးစုတို႔ ၏ ဓေလ့.. ခံယူခ်က္မ်ားေပၚတြင္ အေျချပဳေပသည္။.. သမိုင္းေၾကာင္းျပန္ရရင္ ျမန္မာတို႔ ၏ ယဥ္ေက်းမႈ အျမစ္တြယ္ရာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္း၊ ဇရပ္၊ သိမ္၊ ဓမၼာရုံ၊ ကန္ႏွင့္ဥယာဥ္၊ ပန္းမန္သစ္ပင္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူမ်ားက ထူေထာင္ လွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္မွာ ျမိဳ႔ရြာအႏွံ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ေရွး ျမန္မာဘုရင္မ်ားသည္ အတၱၾကီးမားျခင္းကို ျပသည့္ အိႏိၵယ၊ အီဂ်စ္ ၊ခမာႏိုင္ငံ တို႔၏ မင္းမ်ားကဲ့သို႔ ဂူသခ်ၤဴိင္းကို ခမ္းနားစြာ ၾကီးက်ယ္စြာ မေဆာက္ခဲ့ၾကေပ။ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံ အာဂရာျမိဳ႔မွာ ထင္ရွားလွေသာ တပ္ဂ်္မဟလ္သည္ မိဘုရားအတြက္ ဂူသခ်ၤဴိင္း အေဆာက္အအံုျဖစ္သည္။ ခမာႏိုင္ငံမွ အန္ေကာ၀ပ္သည္လည္း ဘုရင့္အရုိးျပာ သိုေလွာင္ရာ သူ ၏ အတၱ၀ါဒကို ေဖာ္ျပေနသည္႔ အေဆာက္အအံုၾကီး ျဖစ္သည္။

အီဂ်စ္ ပရမစ္


ပိရမစ္အတြင္း သခ်ၤ ိဳင္း တစ္ေနရာ

အီဂ်စ္ႏိုင္ငံမွ ကမၻာေက်ာ္ ပိရမစ္မ်ားသည္လည္း မိမိတို႔ ေနာင္တမလြန္ဘ၀ သာယာေရးအတြက္ ေဆာက္ထားခဲ့သည့္ ဘုရင့္ ႔ ဂူသခ်ၤဴိင္းၾကီးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ဗိသုကာလက္ရာသမိုင္းတြင္ အထြန္းကားဆံုး ပုဂံေခတ္တြင္ ေလာဘရမၼက္ၾကီးေသာမင္းမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။အဘကို သတ္၍ နန္းယူေသာ မင္းဆိုးမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါ၏။ ဤမွ် ၾကမ္းတမ္းဆိုး၀ါးေသာ မင္းမ်ားပင္လွ်င္ အတၱၾကီးမားစြာျဖင့္ မိမိတို႔၏ ဂူသခ်ၤဴိင္းမ်ားကို မေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကပါ။ က်န္စစ္သားမင္းတို႔ကဲ့သို႔ေသာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားကမူ လိုဏ္ဂူေတာ္မ်ားကို အႏုပညာျပတိုက္ ၊ ယဥ္ေက်းမွဴျပတိုက္ သဖြယ္္ ေဆာက္လုပ္ကာ ျပည္သူလူထုကို ပညာဗဟုသုတ ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ ဖန္တီး လွဴဒါန္းခဲ့ေပသည္။ ထိုမင္းသာ အတၱၾကီးျပီး အလိုရွိခဲ့ပါက ၾကီးမားေသာ ဂူသခ်ၤဴိင္းၾကီးမ်ား ေဆာက္ခဲ့ႏိုင္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္သည္။ယခုမူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေတြ႔ျမင္ဘူးသည့္ အတိုင္း အလွဴဒါယကာရုပ္ထုကိုပင္ မာန္ေလွ်ာ့ကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ကန္႔ေတာ့ေနဟန္ျဖင့္သာ ထုလုပ္ထားရွိခဲ့သည္။ (အရွင္အရဟံ ရုပ္ထု ႏွင့္က်န္စစ္မင္း ယြန္းရုပ္ထု)။ခမာတို႔၏ ျမိဳ႔ေတာ္ အန္ေကာ၀ပ္ရွိ ဘာယြန္ ေက်ာက္အေဆာက္အအံုၾကီးသည္၎ ..အန္ေကာ၀တ္ ေက်ာက္အေဆာက္အအံုၾကီးသည္၎ အေဆာက္အအံု အင္ဂ်င္နီယာ ရွဳေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ ခ်ီးမြမ္းစရာျဖစ္သည္။ တစ္တံုးကို တန္ ၂၀ ေလာက္ေလးေသာ ေက်ာက္တံုးၾကီးေပါင္း မ်ားစြာကို ေပ ၂၀၀ ခန္႔အျမင့္ေရာက္ေအာင္ တင္ထားႏိုင္တာ ၾကည့္ရုံနဲ႔တင္ ခမာတို႔ရဲ႔ အတတ္ပညာဟာ ပုဂံေခတ္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာေတြထက္ သာေၾကာင္း သိႏိုင္ပါတယ္။.သို႔ေပမယ့္ ျမန္မာဗိသုကာ လက္ရာဘက္မွာ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ လက္ရာဟန္က အမ်ားျပည္သူကို ခ်ဥ္းကပ္ ၀င္လာခ်င္ေအာင္ ဖိတ္ေခၚဟန္ ခ်စ္စဖြယ္ပါ၀င္ပါတယ္။အန္ေကာ၀တ္ ဗိသုကာလက္ရာတြင္မူ ျပည္သူတို႔က မင္းအား ေၾကာက္ရြံ႔ ခံ႔ညားလာေအာင္ ဖိႏိွပ္ ကြပ္ကဲလိုတဲ့ဟန္ ပါရွိေနပါတယ္… ဒီအခ်က္ေတြကို ၾကည့္ရင္ပဲ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ျဖစ္ေသာ ဗိိသုကာ ၀ိညာဥ္ျခားနားခ်က္ ကိုေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။”



အန္ေကာ၀တ္




ပုဂံတစ္ေနရာ



ပုဂံရဲ ႔ အတြင္းပိုင္း နံရံပန္းခ်ီတစ္ခ်ိဴ႔

တစ္ကယ့္ကို နားလည္ဖို႔ခက္တဲ့ ဗိသုကာ၀ိညာဥ္ကို ျမန္မာ့ဗိသုကာ၀ိညာဥ္ စစ္စစ္နဲ႔ ႏိုင္ငံ တစ္ကာကို ယွဥ္တြဲ ေဖာ္ျပသြားခဲ့တာ တန္ဖိုးရွိလွပါတယ္။..

အခ်ဳပ္မွာလဲ "ဗိသုကာ၀ိညာဥ္သည္ လူမ်ိဴးတစ္မ်ိဴး၏ စီးပြားေရး စနစ္ ၊လူမွဴေရးစနစ္၊ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ႏွင့္လူထုဘ၀ခံယူခ်က္ေပၚတြင္ ရွင္သန္ေပါက္ဖြားေပသည္။ အနာဂတ္ ျမန္မာ့ ဗိသုကာ၀ိညာဥ္သည္ ယေန႔ျမန္မာ့ စီးပြားေရး၊ လူမွဴေရး၊ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ေပၚတြင္ အေျခခံကာ ေျပာင္းလဲလာေပလိမ့္မည္။ ယေန႔ လွဴပ္ရွားေနေသာ ျမန္မာ ဗိသုကာမ်ားသည္ မိမိတို႔ လူမ်ိဴး၏ အတိတ္မွ ေကာင္းခဲ့ေသာ အႏွစ္သာရမ်ား ၊မ်က္ေမွာက္ေခတ္၏ တိုးတက္မႈ ဘ၀ေျပာင္းလဲေနေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားကိုနားမလည္ သေဘာမေပါက္ခဲ့လွ်င္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ေကာင္းေသာ ျမန္မာ့ဗိသုကာ ၀ိညာဥ္သည္ အနာဂတ္ကာလတြင္ ခ်ဴပ္ျငိမ္းသြားႏိုင္ပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ မျဖစ္ေလေအာင္ ျမန္မာလူမ်ိဴး ဗိသုကာလူငယ္မ်ားသည္ စစ္မွန္ေသာ ျမန္မာ့ဗိသုကာ ၀ိညာဥ္ကို ျမင္တတ္ေအာင္ ရွဴတတ္ရန္ ၾကိဳးစားရေပမည္။. .ျမင္ျပီးမွသာ ..ေနာက္တစ္ဆင့္ ဖန္တီးႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ ၊ ျမန္မာ့ ဗိသုကာ အစစ္ျဖစ္ရန္ မ်ားစြာ ၾကိဴးစားရေပဦးမည္။ “….ျမင္ျပီးမွသာ ..ေနာက္တစ္ဆင့္ ဖန္တီးႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ တဲ့….. တစ္ကယ့္ကို သတိခ်ပ္ဖြယ္ရာ အမွာစကားေလးပါ…ျပီးေတာ့…” ျမန္မာ့ဗိသုကာ ၀ိညာဥ္သည္ အနာဂတ္ကာလတြင္ ခ်ဴပ္ျငိမ္းသြားႏိုင္ပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ မျဖစ္ေလေအာင္ ျမန္မာလူမ်ိဴး ဗိသုကာလူငယ္ မ်ားသည္ စစ္မွန္ေသာ ျမန္မာ့ဗိသုကာ ၀ိညာဥ္ကို” ဒီစကားေလးကေရာ လက္ရွိျမန္မာ့ ဗိသုကာ ေလာကကို တပ္လွန္႔လိုက္သလို လူငယ္ေတြရဲ ႔ ပခံုးေပၚက ေမ့ေလ်ာ့ေနတဲ့ တာ၀န္ေတြကို သတိေပးထားတာ မဟုတ္လားဗ်ာ။ ဒါေတာင္ ဒီစာအုပ္ထဲက ေဆာင္းပါးေလးတစ္ခုကိုပဲ အျမည္းေျပာျပေပးတာပါ။ ..ဒါေၾကာင့္လဲ ဒီစာအုပ္ေလးကိုဖတ္ေစခ်င္တာပါ။……

ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာေတာ့ လာမငွားနဲ႔ေနာ္..း-) လာဖတ္ခ်င္ဖတ္… ေပ်ာက္သြားမွာ စိုးလြန္းလို႔ပါ.. ကဲ…. လက္ေတာ့တို႔လိုက္ပါျပီ..ေနာ္ :D



No comments: